Το Ισραήλ υπήρξε ο πρώτος εξαγωγικός χρήστης του επιθετικού
ελικοπτέρου AH-64A Apache, παραλαμβάνοντας συνολικά 42 ελικόπτερα στις
αρχές της δεκαετίας του ΄90. Το 2000 εξέφρασε ενδιαφέρον για την
απόκτηση 12 επιθετικών ελικοπτέρων AH-64D Longbow Apache με δικαίωμα
προαίρεσης για άλλα τόσα, ωστόσο λόγω επιχειρησιακής αξιοποίησης του
τύπου στην Παλαιστίνη παρέλαβε μόλις 6 ελικόπτερα με πολυετή καθυστέρηση
ενώ προχώρησε στην αναβάθμιση παλαιότερων με αποτέλεσμα να διαθέτει
σήμερα 26 AH-64A “Peten” και 22 AH-64D “Saraf”. Σύμφωνα με δημοσίευμα
του Flightglobal, η Μονάδα 22 της Ισραηλινής Αεροπορίας που
είναι επιφορτισμένη με τη υποστήριξη του αεροπορικού υλικού, προχωρά
στον εκσυγχρονισμό των εναπομείναντων AH-64A με αντικατάσταση μέρους της
αρχικής καλωδίωσης, την προσθήκη νέων υπολογιστών καθώς και την
προσθήκη επιπρόσθετου διαμερίσματος κάτω από την άτρακτο και πίσω από το
πυροβόλο, στο οποίο θα φιλοξενούνται νέα ηλεκτρονικά συστήματα. Η λύση
του εξωτερικού διαμερίσματος ηλεκτρονικών υιοθετήθηκε λόγω του
περιορισμένου εσωτερικού χώρου του σκάφους. Με
δεδομένο πως η γραμμή παραγωγής της Boeing έκλεισε οριστικά, με
συνέπεια τα 19 επιθετικά ελικόπτερα ΑΗ-64Α+ του Ελληνικού Στρατού να μην
μπορούν πλέον να εκσυγχρονιστούν στο επίπεδο AH-64D Block II, η
παραπάνω εξέλιξη παρουσιάζει μεγάλο ενδιαφέρον, δίνοντας μια διέξοδο
στον μελλοντικό εκσυγχρονισμό των ηλεκτρονικών συστημάτων/υποσυστημάτων
του ελικοπτέρου με κυριότερο το συγκρότημα ηλεκτροπτικών (TADS/PNVS).
Μετά από πολυάριθμες συνεκπαιδεύσεις αλλά και την επίσκεψη του Δντη της
Διεύθυνσης Αεροπορίας Στρατού στο Ισραήλ, τα στελέχη της Αεροπορίας
Στρατού θα μπορούσαν ενημερωθούν μέσω του Έλληνα ΑΚΑΜ στο Τελ Αβίβ για
το ισραηλινό πρόγραμμα και να αναζητήσουν τρόπους συνεργασίας ή μεταφορά
τεχνογνωσίας για την εκτέλεση αντίστοιχων απαιτητικών εργασιών (δομική
ενίσχυση, εγκατάσταση ηλεκτρονικών) στο 307 Τεχνικό Συγκρότημα
Υποστήριξης Αεροπορικού Υλικού (ΤΣΥΑΥ).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου