ΜΑΣ ΠΡΟΔΩΣΑΝ ΑΚΟΜΗ ΜΙΑ ΦΟΡΑ!!!! ΑΡΝΗΘΗΚΑΝ ΝΑ ΤΑ ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΟΥΝ
Ιδιαίτερος εκνευρισμός επικράτησε στην ΠΑ από την γαλλική στάση στο θέμα της αναβάθμισης των μαχητικών Mirage 2000EGM/BGM τα οποία αρνούνται να τα εκσυγχρονίσουν,,,, στο επίπεδο “-5 Μk 2″ δήθεν λόγω κλεισίματος της γραμμής παραγωγής των ανταλλακτικών του τύπου, ενώ την ίδια στιγμή όχι απλώς συμφώνησαν με τους Ινδούς τον ίδιο εκσυγχρονισμό, αλλά το 2014 παραδίδουν τα πρώτα αεροσκάφη!
Το ποσό που έχει προβλεφθεί για τον εκσυγχρονισμό των Mirage 2000 ανέρχεται σε 360.360.000 ευρώ, αλλά φαίνεται ότι είναι “πολύ λίγα” για την γαλλική εταιρεία που κατ’αυτό τον τρόπο πιέζει την Ελλάδα και την ΠΑ ασφυκτικά.
Είχε προηγηθεί γραπτή απάντηση της γαλλικής εταιρείας Dassault Aviation, η οποία έχει εισπράξει ουκ ολίγα δισεκατομμύρια ευρώ από το ελληνικό υπουργείο Εθνικής ‘Αμυνας αλλά και της εταιρείας Thales (επίσης γνωστής για τα χρυσοφόρα συμβόλαιά της) με την οποία αρνούντο να συμμετάσχουν στο πρόγραμμα αναβάθμισης των αεροσκαφών Mirage 2000EGM/BGM εξέλιξη που τα οδηγεί στο διαλυτήριο εντός της προσεχούς πενταετίας.
Πιο συγκεκριμένα η Dassault Aviation απάντησε μέσω της DGA, της γαλλικής διεύθυνσης εξοπλισμών, ότι δεν έχει την δυνατότητα πλέον εκσυγχρονισμού των συγκεκριμένων Mirage 2000 στο επίπεδο «-5» γιατί έχουν κλείσει οι γραμμές παραγωγής των υποσυστημάτων που είναι απαραίτητα για την αναβάθμισή τους.
Το πρόγραμμα ύψους 360 εκατ. € προοριζόταν για την διατήρηση των παλαιών Mirage σε υπηρεσία αλλά και για την αναβάθμισή τους στο πολύ καλό –όπως έχει αποδειχθεί- επίπεδο «-5».
Ουδέν ψευδέστερον: Την ίδια στιγμή υπέγραφαν συμβολαίο για την ίδια εργασία με την ινδική Αεροπορία για τον εκσυγχρονισμό 51 Mirage 2000.
Να σημειωθεί επιπλέον πως τα ινδικά αεροσκάφη βρίσκονται σε πολύ χειρότερη κατάσταση από τα αντίστοιχα ελληνικά –για τα οποία η ΠΑ πήρε αρνητική απάντηση- αν και ενδεχομένως να έχουν λιγότερες ώρες πτήσης.
Εντός του 2014 αναμένεται να επιστρέψουν στην Ινδία τα δύο πρώτα ινδικά μαχητικά Mirage 2000H/-TH Vajras δηλαδή τα αναβαθμισμένα στο επίπεδο Mirage 2000-5 Mk. 2.
Πρόκειται για ένα μονοθέσιο (αριθμός σειράς KF-103) και ένα διθέσιο μαχητικό (αριθμός σειράς KT-207) που αυτή τη στιγμή υπόκεινται στις εργασίες αναβάθμισης στις εγκαταστάσεις της κατασκευάστριαςDassault Aviation στη Γαλλία.
Ακριβώς αυτές τις εργασίες που οι Γάλλοι της Dassault Aviation και της Thales υποστήριζαν στην επιστολή τους ότι δεν μπορούσαν να τις εκτελέσουν γιατί δήθεν “Έχει κλείσει η γραμμή παραγωγής”.
Περίπου με την άφιξη των δύο μαχητικών στην Ινδία αναμένεται να τεθεί σε πλήρη λειτουργία και η εγχώρια γραμμή αναβάθμισης για τα υπόλοιπα 49 μαχητικά του τύπου.
Η γραμμή θα εγκατασταθεί στο Bangalore από την ινδική Hindustan Aeronautics Limited (HAL) με την υποστήριξη της Dassault Aviation και άλλων κύριων υποκατασκευαστών. Ανάλογη γραμμή είχε εγκατασταθεί και στην ΕΑΒ όταν τα 15 Mirage 2000EGM/BGM,είχαν εκσυγχρονιστεί με την απόφαση του ΚΥΣΕΑ της 30ης Απριλίου 1999.
Υπενθυμίζεται, ότι τον Ιούλιο του 2011 η ινδική Αεροπορία ανέθεσε στη Dassault Aviation σύμβαση ύψους περίπου 2,9 δισ. δολαρίων ΗΠΑ για την αναβάθμιση των 51 μαχητικών στο επίπεδο Mirage 2000-5 Mk. 2 και την επέκταση της επιχειρησιακής τους ζωής κατά 20 περίπου χρόνια όπως επίσης και την προμήθεια 400 κατευθυνόμενων βλημάτων αέρος – αέρος MICA.
Το πρόβλημα γίνεται εντονότερο αν σκεφθεί κανείς ότι στα Mirage 2000-5 δεν είχε προβλεφθεί να μπορούν να εκτοξεύουν βλήματα αέρος-επιφανείας AM-39 Exocet τα οποία εκτοξεύονται μόνο από τα παλαιά “EGM/BGM”.
Καλό θα ήταν να ληφθεί υπ’όψιν η συμπεριφορά των Dassault Aviation και της Thales, όταν έρθει η ώρα επιλογής του Νέου Μαχητικού Αεροσκάφους, του οποίου το πρόγραμμα άτυπα έχει ήδη εκκινήσει όπως αποκαλύπτει η ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ που κυκλοφορεί…
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου