Eπίσημη
ρωσική πρόταση αγοράς της ΕΛΒΟ, αλλά και και των Ελληνικών Αμυντικών
Συστημάτων (ΕΑΣ) πρόκειται να κατατεθεί στην ελληνική κυβέρνηση από την
ρωσική εντός των επόμενων εβδομάδων και εφόσων, φυσικά, δείξει η
κυβέρνηση ότι εννοεί αυτά που λέει περί αποκρατικοποιήσεων.
Όπως γράφει το defencenet σε συνάντηση που είχε πριν μερικές ημέρες πολυμελής ρωσική αντιπροσωπεία με επικεφαλής τον Μιχαήλ Πετουκόφ (μαζί με τον Αλεξάντερ Φομίν, αμφότεροι στενοί συνεργάτες του Β.Πούτιν, ελέγχουν το σύνολο των παγκόσμιων συνεργασιών του ρωσικού στρατιωτικο-βιομηχανικού συμπλέγματος) και τον προέδρου της κρατικής εταιρείας εξαγωγών αμυντικού υλικού ROSOBORONEXPORT, Ανατόλι Ισάακιν με την ηγεσία του υπουργείου Εθνικής Άμυνας, με επικεφαλής τον υπουργό Πάνο Παναγιωτόπουλο, κοινοποίησαν το έμπρακτο ενδιαφέρον της Ρωσίας για τις δύο υπό αποκρατικοποίηση εταιρείες.
Ως ιδιαίτερα σημαντική κρίνεται και η φράση του Μ.Πετουκόφ:
"Ενδιαφερόμαστε και για ότι η ελληνική κυβέρνηση θεωρεί ότι υπάρχει
ανοικτό πεδίο συνεργασίας στο τομέα της άμυνας", εννοώντας ακόμα και την
επένδυση για δημιουργία εργοστασίυο για την κατασκευή αεροσκαφών
(συγκεκριμένα του εκπαιδευτικού/ελαφράς κρούσης YAK-130) ή αγοράς της
ΕΑΒ!
Επίσης τόνισαν ότι "Θέλουμε να επενδύσουμε στην Ελλάδα, θέλουμε να ενισχύσουμε τους δεσμούς φιλίας και συνεργασίας μεταξύ των κρατών μας. Δεν είμαστε αντίπαλοι, είμαστε αδέλφια".
Η επίσκεψη έγινε στο πλαίσιο αυτών που είχαν συμφωνήσει σε πολιτικό επίπεδο οι Β.Πούτιν και Α.Σαμαράς κατά την επίσκεψη του δεύτερου στην Μόσχα πριν από εννέα μήνες, όπου παρών ήταν και και νυν υπουργός Άμυνας Π.Παναγιωτόπουλος. Η συνολική επενδυτική πρόταση των Ρώσων υπολογίζεται σε 2 δισ. ευρώ, μαζί με τις project plan που προβλέπει διαδοχικές επενδύσεις σε βάθος δεκαετίας.
Η Rosoboronexport θέλει να δημιουργήσει ένα μεγάλο κατασκευαστικό κέντρο οχημάτων στην Βόρειο Ελλάδα για όλα τα Βαλκάνια και τις χώρες της Βορείου Αφρικής και της Μέσης Ανατολής και η ΕΛΒΟ "κουμπώνει" απόλυτα με αυτό που θέλει. Μάλιστα σημείωσαν ότι "Όταν η Ρωσία αγοράζει ελικοπτεροφόρα από την Γαλλία και τροχοφόρα ΤΟΜΠ από την Ιταλία και οι δυτικοί (Φινλανδία, Ελλάδα) αγοράζουν αντιαεροπορικούς πυραύλους και εικόπτερα (ΗΠΑ) από την Ρωσία, τότε γίνεται εύκολα αντιληπτό ότι οι διαχωριστικές γραμμές του παρελθόντος απλά δεν υπάρχουν".
Σε ότι αφορά τα ΕΑΣ, αυτό που δεν είνει ευρώς γνωστό είναι ότι η εταιρεία θα πουληθεί με το σύνολο των ακινήτων της στο οποίο περιλαμβάνονται και αποθηκευτικοί χώροι σε τρία λιμάνια: Ελευσίνα, Λαύριο, Αίγιο κάτι που από μόνο του αρκεί για να χαρακτηριστεί ως μία από τις πιο ελκυστικές περιπτώσεις στο πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων για τους ξένους επενδυτές. Συν το γεγονός ότι έχει το ακίνητο στον Υμμητό που θεωρείται το δεύτερο σε εμπορική αξία ακίνητο στην Αττική μετά από αυτό του Ελληνικού!
Ενδιαφέρον για την ΕΛΒΟ έχουν επιδείξει η αμερικανική AM General και η γερμανική Rheinmetall, ενώ για τα ΕΑΣ η ίδια γερμανική εταιρεία και η αμερικανική ΑΤΚ, ενώ δεν αποκλείεται να κατατεθεί και κινεζική πρόταση.
Επίσης τόνισαν ότι "Θέλουμε να επενδύσουμε στην Ελλάδα, θέλουμε να ενισχύσουμε τους δεσμούς φιλίας και συνεργασίας μεταξύ των κρατών μας. Δεν είμαστε αντίπαλοι, είμαστε αδέλφια".
Η επίσκεψη έγινε στο πλαίσιο αυτών που είχαν συμφωνήσει σε πολιτικό επίπεδο οι Β.Πούτιν και Α.Σαμαράς κατά την επίσκεψη του δεύτερου στην Μόσχα πριν από εννέα μήνες, όπου παρών ήταν και και νυν υπουργός Άμυνας Π.Παναγιωτόπουλος. Η συνολική επενδυτική πρόταση των Ρώσων υπολογίζεται σε 2 δισ. ευρώ, μαζί με τις project plan που προβλέπει διαδοχικές επενδύσεις σε βάθος δεκαετίας.
Η Rosoboronexport θέλει να δημιουργήσει ένα μεγάλο κατασκευαστικό κέντρο οχημάτων στην Βόρειο Ελλάδα για όλα τα Βαλκάνια και τις χώρες της Βορείου Αφρικής και της Μέσης Ανατολής και η ΕΛΒΟ "κουμπώνει" απόλυτα με αυτό που θέλει. Μάλιστα σημείωσαν ότι "Όταν η Ρωσία αγοράζει ελικοπτεροφόρα από την Γαλλία και τροχοφόρα ΤΟΜΠ από την Ιταλία και οι δυτικοί (Φινλανδία, Ελλάδα) αγοράζουν αντιαεροπορικούς πυραύλους και εικόπτερα (ΗΠΑ) από την Ρωσία, τότε γίνεται εύκολα αντιληπτό ότι οι διαχωριστικές γραμμές του παρελθόντος απλά δεν υπάρχουν".
Σε ότι αφορά τα ΕΑΣ, αυτό που δεν είνει ευρώς γνωστό είναι ότι η εταιρεία θα πουληθεί με το σύνολο των ακινήτων της στο οποίο περιλαμβάνονται και αποθηκευτικοί χώροι σε τρία λιμάνια: Ελευσίνα, Λαύριο, Αίγιο κάτι που από μόνο του αρκεί για να χαρακτηριστεί ως μία από τις πιο ελκυστικές περιπτώσεις στο πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων για τους ξένους επενδυτές. Συν το γεγονός ότι έχει το ακίνητο στον Υμμητό που θεωρείται το δεύτερο σε εμπορική αξία ακίνητο στην Αττική μετά από αυτό του Ελληνικού!
Ενδιαφέρον για την ΕΛΒΟ έχουν επιδείξει η αμερικανική AM General και η γερμανική Rheinmetall, ενώ για τα ΕΑΣ η ίδια γερμανική εταιρεία και η αμερικανική ΑΤΚ, ενώ δεν αποκλείεται να κατατεθεί και κινεζική πρόταση.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου