Με
δεδομένα τα συσσωρευμένα προβλήματα στο χώρο της Άμυνας, οι μήνες
περνάνε και ουδείς ακόμη είναι σε θέση να δώσει μια πειστική απάντηση
για το ποια είναι η τύχη των 16 ελικοπτέρων NH-90TTH, τα οποία έχουν
πλέον καταστεί στην κυριολεξία ένα πρόγραμμα "φάντασμα" για τις ΕΔ.
Πηγές στο ΓΕΣ αδυνατούν να δώσουν μια απάντηση για το
χρονοδιάγραμμα παραδόσεων και το όλο θέμα εξελίσσεται σιωπηλά σε ένα
«ταμπού» μέχρι τελικά να έρθει κάποια εξέλιξη που όμως δε διαφαίνεται
πουθενά στον ορίζοντα.
Οι τελευταίες πληροφορίες ανέφεραν ότι το 5ο κατά σειρά ελικόπτερο αναμένεται στην Ελλάδα τους πρώτους μήνες του 2013, ενώ η μονάδα (2 ΤΕΑΣ) που επιχειρεί με αυτά από τη Πάχη Μεγάρων, πραγματοποιεί εκπαίδευση με τα 4 διαθέσιμα NH-90.
Πρακτικά όμως κάθε έννοια προγραμματισμού εκπαίδευσης κυβερνητών και συγκυβερνητών στα NH-90 έχει «τιναχτεί στον αέρα» με αποτέλεσμα η μονάδα να είναι αναγκασμένη να επιβάλει σε όσους χειριστές εκπαιδευτήκαν στο νέο τύπο να πετάνε με αυτά ενώ η συντριπτική πλειοψηφία των υπόλοιπων να εξακολουθεί να επιχειρεί με τα αξιόπιστα αλλά ξεπερασμένα από κάθε άποψη UH-1H Huey τα οποία έχουν συμπληρώσει 40 και πλέον χρόνια ζωής.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΤΟ 2013 ΜΕ ΕΛΙΚΟΠΤΕΡΑ ΤΟΥ 1970
Πρακτικά το 2ο ΤΕΑΣ είναι μια μονάδα που πρωτοτυπεί παγκοσμίως καθώς διατηρεί ταυτόχρονα σε υπηρεσία ελικόπτερα υπερσύγχρονων προδιαγραφών με ελικόπτερα εποχής Βιετνάμ χωρίς φυσικά για αυτό να ευθύνονται τα στελέχη της.
Και ενώ οι απαιτήσεις αερομεταφορών και Ειδικών Επιχειρήσεων γίνονται ολοένα και πιο πιεστικές η Αεροπορία Στρατού αναγκάζεται να παραμένει εγκλωβισμένη με τα UH-1H χωρίς καμία ένδειξη για το πότε επιτέλους θα παραλάβει τα νέα της ελικόπτερα.
Στο μεταξύ η κατασκευάστρια κοινοπραξία NHI ανακοίνωσε, ένα σημαντικό ορόσημο για το πρόγραμμα ελικοπτέρων ΝΗ 90, με τη παράδοση του πρώτου ΝΗ 90 τακτικών μεταφορών του Βελγίου, καθώς και του πρώτου ΝΗ 90 ΝΑΤΟ Frigate Helicopter σε ναυτική έκδοση Step Β, στο Γαλλικό Πολεμικό Ναυτικό.
Αντιθέτως το πρόγραμμα των 20 δικινητήριων NH-90 ( 16 μεταγωγικά και 4 για ειδικές αποστολές),για την Ελλάδα που υπογράφηκε το 2003 ακόμη είναι άγνωστο πότε θα ολοκληρωθεί.
Σύμφωνα με το αρχικό χρονοδιάγραμμα παραδόσεων, τα ελικόπτερα έπρεπε να έχουν παραδοθεί στην Αεροπορία Στρατού την περίοδο 2005-2008.
Οι παραδόσεις τους ξεκίνησαν όμως το 2011 και θα συνεχιστούν - με τα σημερινά δεδομένα όπως είχε ανακοινωθεί το 2015.
Όμως βάση ποιού χρονοδιαγράμματος θα γίνει αυτό δεν έχει κανένας απαντήσει..
Έτσι λοιπόν η εξελιξη της προμήθειας των 20 NH90 είναι 657,5 εκατ. ευρω - μεγάλο μέρος από το οποίο έχει πληρωθεί για την απόκτηση τους - αγνοείται ενώ οι σημαντικές καθυστερήσεις, επί σειρά ετών βαραίνουν αποκλειστικά την κατασκευάστρια κοινοπραξία, η οποία αντιμετώπισε σχεδιαστικά προβλήματα στην ανάπτυξη του νέου τύπου.
Σημειώνεται ότι λόγω των καθυστερήσεων υπήρξε συμφωνία με την κοινοπραξία για σημαντική μείωση της τιμής, το 2010. Από τότε όμως ουδέν νεώτερον..
Με δεδομένο ότι έχει ξεπεραστεί ο χρόνος αναμονής πέρα από κάθε όριο λογικής, το ζήτημα απαιτείται πλέον να εξεταστεί σε άλλη βάση καθώς είναι αδιανόητο να συνεχίζεται αυτή η κατάσταση εις βάρος της χώρας και των ΕΔ, με λεφτά που έχουν πληρωθεί από τους έλληνες φορολογούμενους.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Οι τελευταίες πληροφορίες ανέφεραν ότι το 5ο κατά σειρά ελικόπτερο αναμένεται στην Ελλάδα τους πρώτους μήνες του 2013, ενώ η μονάδα (2 ΤΕΑΣ) που επιχειρεί με αυτά από τη Πάχη Μεγάρων, πραγματοποιεί εκπαίδευση με τα 4 διαθέσιμα NH-90.
Πρακτικά όμως κάθε έννοια προγραμματισμού εκπαίδευσης κυβερνητών και συγκυβερνητών στα NH-90 έχει «τιναχτεί στον αέρα» με αποτέλεσμα η μονάδα να είναι αναγκασμένη να επιβάλει σε όσους χειριστές εκπαιδευτήκαν στο νέο τύπο να πετάνε με αυτά ενώ η συντριπτική πλειοψηφία των υπόλοιπων να εξακολουθεί να επιχειρεί με τα αξιόπιστα αλλά ξεπερασμένα από κάθε άποψη UH-1H Huey τα οποία έχουν συμπληρώσει 40 και πλέον χρόνια ζωής.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΤΟ 2013 ΜΕ ΕΛΙΚΟΠΤΕΡΑ ΤΟΥ 1970
Πρακτικά το 2ο ΤΕΑΣ είναι μια μονάδα που πρωτοτυπεί παγκοσμίως καθώς διατηρεί ταυτόχρονα σε υπηρεσία ελικόπτερα υπερσύγχρονων προδιαγραφών με ελικόπτερα εποχής Βιετνάμ χωρίς φυσικά για αυτό να ευθύνονται τα στελέχη της.
Και ενώ οι απαιτήσεις αερομεταφορών και Ειδικών Επιχειρήσεων γίνονται ολοένα και πιο πιεστικές η Αεροπορία Στρατού αναγκάζεται να παραμένει εγκλωβισμένη με τα UH-1H χωρίς καμία ένδειξη για το πότε επιτέλους θα παραλάβει τα νέα της ελικόπτερα.
Στο μεταξύ η κατασκευάστρια κοινοπραξία NHI ανακοίνωσε, ένα σημαντικό ορόσημο για το πρόγραμμα ελικοπτέρων ΝΗ 90, με τη παράδοση του πρώτου ΝΗ 90 τακτικών μεταφορών του Βελγίου, καθώς και του πρώτου ΝΗ 90 ΝΑΤΟ Frigate Helicopter σε ναυτική έκδοση Step Β, στο Γαλλικό Πολεμικό Ναυτικό.
Αντιθέτως το πρόγραμμα των 20 δικινητήριων NH-90 ( 16 μεταγωγικά και 4 για ειδικές αποστολές),για την Ελλάδα που υπογράφηκε το 2003 ακόμη είναι άγνωστο πότε θα ολοκληρωθεί.
Σύμφωνα με το αρχικό χρονοδιάγραμμα παραδόσεων, τα ελικόπτερα έπρεπε να έχουν παραδοθεί στην Αεροπορία Στρατού την περίοδο 2005-2008.
Οι παραδόσεις τους ξεκίνησαν όμως το 2011 και θα συνεχιστούν - με τα σημερινά δεδομένα όπως είχε ανακοινωθεί το 2015.
Όμως βάση ποιού χρονοδιαγράμματος θα γίνει αυτό δεν έχει κανένας απαντήσει..
Έτσι λοιπόν η εξελιξη της προμήθειας των 20 NH90 είναι 657,5 εκατ. ευρω - μεγάλο μέρος από το οποίο έχει πληρωθεί για την απόκτηση τους - αγνοείται ενώ οι σημαντικές καθυστερήσεις, επί σειρά ετών βαραίνουν αποκλειστικά την κατασκευάστρια κοινοπραξία, η οποία αντιμετώπισε σχεδιαστικά προβλήματα στην ανάπτυξη του νέου τύπου.
Σημειώνεται ότι λόγω των καθυστερήσεων υπήρξε συμφωνία με την κοινοπραξία για σημαντική μείωση της τιμής, το 2010. Από τότε όμως ουδέν νεώτερον..
Με δεδομένο ότι έχει ξεπεραστεί ο χρόνος αναμονής πέρα από κάθε όριο λογικής, το ζήτημα απαιτείται πλέον να εξεταστεί σε άλλη βάση καθώς είναι αδιανόητο να συνεχίζεται αυτή η κατάσταση εις βάρος της χώρας και των ΕΔ, με λεφτά που έχουν πληρωθεί από τους έλληνες φορολογούμενους.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου